perjantaina, marraskuuta 11, 2005

Tieto siitä että AC/DC:n konsertissa Australiassa joku kuuro fani oli saanut kuulonsa takaisin, vahvistaa käsitystäni bändistä nöyränä rockin parantavan ja sukua ja kaikkea produktiivisuutta lisäävän maan voiman välikappaleena.

Johanneksen evankeliumin mukaan:

Kauan sitten ja kaukaisella seudulla Jeesus näki ohi kulkiessaan miehen, joka oli syntymästään saakka ollut sokea. Opetuslapset kysyivät Mestarilta, miksi tämä henkilö oli sokea. Oliko hän tehnyt syntiä tai olivatko hänen vanhempansa tehneet syntiä ja aiheuttaneet siten hänelle tuon vaivan? Jeesus vastasi: "Ei hän eivätkä hänen vanhempansa. Niin on tapahtunut, jotta Jumalan teot tulisivat hänessä julki. "Niin kauan kuin olen maailmassa, minä olen maailman valo." Näin sanottuaan Jeesus sylkäisi maahan, teki syljestä tahnaa, siveli sitä miehen silmiin ja sanoi: "Mene Siloan altaalle ja peseydy." Mies meni, peseytyi ja palasi näkevänä." Fariseusten keskuudessa sukeutui tätä ihmettä koskeva suuri väittely. Mies, joka oli ollut sokea, kutsuttiin nyt uudestaan kuultavaksi. Fariseukset sanoivat hänelle: "Anna kunnia Jumalalle! Me tiedämme, että se mies [Jeesus] on syntinen." Mies vastasi: "Onko hän syntinen, sitä en tiedä. Mutta sen tiedän, että minä, joka olin sokea, nyt näen."

Sama raamatunpaikka löytyy Scorsesen parhaan elokuvan Raging Bull (1980) lopusta.

Ei kommentteja:

 
Site Meter