Aronpuro kertoo Kiinanmatkastaan:
”Ikuisen Rauhan kadulla on polkupyöräilijöillä etuajo-oikeus.”
Helsinkiä autoilijat hallitsevat.
Helsingissä pidetään pyörän kellossa pilleriä siltä varalta että
pakokaasut ja ärhentelyt käyvät sietämättömiksi.
Pyörätietkin on vallattu: Helsingissä yhä useammin jalankulkija on jalkautunut autoilija.
Auto odottaa jossakin lähellä. Nyrkki puristaa elektronista avainta.
Autoilija lainaa city-pyörän ja potkii sen rannassa solmuun.
Mutta eniten hän vihaa autossaan:
tie ei ole koskaan tyhjä, vaikka mainoksessa oli.
Moottorissa löytyisi, mutta säännöt estävät.
Lapset ja hevosvoimat huutavat kovempaa vauhtia,
mutta pelkääjänpaikalta jarrutetaan.
Klaus Bremer ei voi yksin hoitaa kaikkea.
On panostettava taas adresseihin.
Klausilla on muuten nyt uusi iskulause:
”Mitä vaikeammaksi kysymykset käyvät,
sitä nopeammin pitäisi autojen liikkua”.
Talvinopeus tarkoittaisi kaamosmasennuksen kompensoimista poikkeuksellisilla nopeuselämyksillä.
maanantaina, maaliskuuta 07, 2005
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti